goście

czwartek, 24 stycznia 2013

Jak być szczęśliwą mamą .. :)

W kolorowych pismach widać celebrytki które fotografują się z dziećmi i są zawsze uśmiechnięte, zadbane i prze.. zadowolone z swojego życia ... po pierwszej ciąży zorientowałam się że nie zawsze
macierzyństwo wygląda tak pięknie jak to niektórzy opisują ... przytulaski ... całuski ... i przebieranie maluszka w śliczniusie ciuszki hahahah ... jak nie zwariować gdy dziecko kolejną noc z rzędu nie daje nam spać .... a jak ma  się jeszcze bardzo żywiołowego 2-latka i niemowlaka .. trzeba być naprawdę w dobrej formie psychicznej i fizycznej ..

bardzo trafne spostrzeżenia przeczytałam na jednym z blogów mam i podpisuję się pod nimi ...

jak sobie radzić :

Jak nie oszaleć, jak się odnaleźć, jak dać sobie radę?
Zapisuję tu kilka punktów, których zamierzam trzymać się po porodzie. Będę je czytać non stop, powtarzać niczym mantrę. Mają mi pomóc. 
1. Nie wpadnę w panikę! Dam sobie czas. Poczucie przytłoczenia jest normalne. Będę starać się postępować zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
2. Zorganizuję się możliwie jak najlepiej, ale...
3. ...będę realistką w odniesieniu do swoich możliwości. Nie będę brać na siebie zbyt wielu obowiązków.
4. Nie będę myśleć, że powinnam wszystko wiedzieć od razu. Nie muszę być doskonałym i idealnym rodzicem. To normalne, że będę popełniać błędy. Rodzicielstwo to nauka, która trwa całe życie.
5. Nie zerwę kontaktów ze światem (i blogiem ;)).
6. Muszę pamiętać, że moje dziecko będzie kochać mnie zawsze i bez względu na wszystko, niezależnie od tego, co zrobię.
7. Nigdy nie zapomnę o tym, że jestem świetną mamą! 
8. Zaufam swojej intuicji.
9. Będę o siebie dbać. Zapewnię sobie maksymalną ilość odpoczynku i snu. Będę zdrowo się odżywiać i często wychodzić z domu (nie tylko na spacery).
10. Codziennie znajdę chwilę na to, by zrobić to, na co mam ochotę, a nie tylko to, co muszę. Będę planować małe przyjemności, na które będę mogła czekać.
11. Będę dzielić się zmartwieniami z M., by nie kumulować w sobie złych emocji.
12. Będę pamiętać o pozytywnym nastawieniu i pozytywnym myśleniu.
13. Będę cieszyć się rolą matki i swoim dzieckiem - już nigdy potem nie będzie takie malutkie.
14. Ograniczę wizyty i telefony gości do minimum, chociaż może to być trudne. Na głowie będzie zbyt wiele bieżących spraw do załatwienia...

http://con-esperanza-por-la-vida.blogspot.com/2013/01/a-po-porodzie-nowe-zycie-czesc-1.html 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło gdy zostawisz po sobie znak ..:)